Manusia bagaikan pelayar diatas sebuah kapal yang berhenti dipulau bagi mencari bekalan secukupnya untuk meneruskan perjalanan yang masih panjang menuju ke Pulau Abadi. Janganlah leka berada di atas pulau yang cantik tapi hanya sebentar cuma.

Sunday 14 August 2011

Syabas kepada Irma Hasmie

Posted by HILMI RAMLI On 10:52 No comments

Gambar Hiasan: Wardina & Irma
Kita seing melatah apabila seseorang artis atau seleberiti berubah kearah kebaikan. Antara komen yang sering kita dengar ialah,"alaa esok lusa buka baliklah tudung tu..." atau yang lebih teruk lagi " cehh,,pakai tudung untuk publisiti semata-mata,,,berapa hari dia nak pakai,,,dunia artis biasalah".
Ini antara contoh komen yang selalu kita dengar. Kita sering menutup ruang untuk mereka kembali kearah kebaikan. Kita juga sering menjadi penghukum kepada orang lain. Hal ini menyebabkan mereka semakin jauh dengan Islam. Mereka mungkin lebih baik daripada kita jika mereka dah berubah. Siapa sangka?

Saya amat suka mewujudkan kolompok artis dalam bentuk satu halakah atau kelompok usrah. Bagaimana mengIslam atau menghijaukan dunia seni dan hiburan negara ini. Pendekatan ini dibuat oleh Partai Keadilan Sejahtera di Indonesia hingga akhirnya melahirkan banyak sinitron Islami, program seni dan hiburan yang lebih bersifat kehijauan dan Islam.
Dikalangan selebriti dan artis terdapat beberapa ketagori yang boleh diberikan kepada mereka iaitu golongan yang tidak mengambil kisah apa yang sedang berlaku dan akan berlaku di dalam negara pada masa akan datang. Apa yang penting bagi mereka ialah kehidupan mereka pada masa sekarang.Selain itu, golongan kedua pula ialah, mereka yang tidak menyokong mana-mana pihak, dan berpandangan siapa sahaja yang mentadbir negara ini adalah sama sahaja. Manakala  golongan yang ketiga pula ialah, dikalangan mereka yang berpendirian dan berpengatahuan sebagaimana Bob Lokman, yang telah mempunyai asas agama.
Gambar Hiasan: Bob Lokman

Sebagai pendakwah pula, kita juga diminta supaya tidak bersikap eklusif Yang hanya duduk di kelompok tertentu sahaja tanpa memikirkan untuk menarik minat orang ramai khususnya golongan belia untuk terlibat sama.Di luar sana masih terdapat anak-anak muda yang tidak mempunyai arah tuju yang jelas dalam kehidupan mereka, cuba dekati mereka dengan pelbagai program yang boleh menarik minat anak-anak muda supaya mereka tidak terus lalai perkara-perkara yang tidak baik.

Akhir sekali, kepada Irma Hasmie teruskan nawaitu baik anda, buka nawaitu lagi,malah anda telah lakukan. Syabas dan diharapkan ramai artis lain terdedah mengikuti jejak langkah Irma dan artis-artis wanita yang bertudung lain. 

0 comments:

Post a Comment