Manusia bagaikan pelayar diatas sebuah kapal yang berhenti dipulau bagi mencari bekalan secukupnya untuk meneruskan perjalanan yang masih panjang menuju ke Pulau Abadi. Janganlah leka berada di atas pulau yang cantik tapi hanya sebentar cuma.

Wednesday 9 March 2011

Menaip Huruf

Posted by HILMI RAMLI On 09:06 No comments

Sekarang aku diatas katil,
Menghadap "laptop" kesayangan aku,
Menaip-naip huruf cantuman membentuk kalimah lantas menjadi ayat-ayat yang sahabat dapat baca sekarang.

Sebenarmya menulis ini memerlukan masa yang cukup dengan disertai perasaan halus yang mendalam. Penulisan yang datang dari hati akan memberikan kesan yang berbeza dengan penulisan yang sekadar memenuhi masa terluang.

Namun sekarang ini, aku benar-benar dihimpit masa. Kewajipan menuntut agar masa mohon dilebihkan.

Benarlah seperti kata pepatah arab:

"Waktu itu umpama pedang. Jika kamu tidak memotongnya, maka ia pasti akan memotong kamu."

Aku dah banyak dipotong.
YAng akhirnya aku tidak mampu membuat apa yang aku suka seperti menulis dan membaca. Namun aku yakin ia akan selesai sedikit masa lagi.

Doa qudus dari sahabat aku pohonkan.
Doakanlah agar kita diberi semua mendapat keberkatan dan ketenangan.
Apatah lagi dalam menyambut kemenangan memenangi Penaklukan PMUKM

0 comments:

Post a Comment